„Viitorul trebuie planificat!”

”Tunel” peste Bosfor

Proiectul liniei de metro care va lega malul asiatic și european ale Bosforului, a fost lansat în urmă cu 20 de ani, va fi inaugurat la Istambul, mâine 29 octombrie 2013.

A fost nevoie de nouă ani de muncă și de aproximativ 3 miliarde de euro ... pentru a putea construi tunelul "Marmaray": un tunel (cu tub dublu)  de 1.4 km lungime, îngropat la mai mult de 50 de metri sub apele Mării Marmara. Acest lucru va permite conectarea metrourilor în câteva minute între cele două părți ale metropolei turcești. 

Tunelul ar trebui să ajute la absorbirea unei părți din ambuteaje legendare  a Istambulului. Lucrarea a fost mult amânată datorită descoperirilor a numeroase comori arheologice (40.000 de obiecte descoperite). În această regiune de activitate seismică ridicată, Marmaray ar trebui să reziste la cutremure de magnitudine 9 grade pe scara Richter.

Fostul primar al Istanbulului, M. Erdogan, actualul prim-ministru, șeful guvernului japonez Shinzo Abe vor fi mâine prezenți la această aniversare. 

Realizarea acestului proiect se datorează sprijinului financiar al Băncii Japoniei și al Băncii Europe de Investiții (BEI).


Cercetare socio-urbana privind siguranta si calitatea locuirii in Oradea

Profesori si studentii de la Universitatea din Oradea in colaborare cu Oradea in imagini derulează o cercetare socio-urbana privind calitatea locuirii, siguranța in mediul urban și alte aspecte ale vieții sociale din municipiul Oradea.

Proiectul Calator prin Bihor a ajuns la final



In sala de sedinte a Consiliului Judetean Bihor a avut loc, joi, 28 februarie, incepand cu ora 13,30, conferinta de inchidere a proiectului ''Calator prin Bihor", implementat in perioada martie 2011 - martie 2013. Proiectul a fost aprobat spre finanţare în cadrul Programului OperaţionalRegional 2007-2013, Axa prioritară 5 „Dezvoltarea durabilă  şi promovarea turismului”, Domeniul major de intervenţie 5.3. „Promovareapotenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică”Operaţiunea „Dezvoltarea si consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării produselor specifice si activităţii de marketing specifice”.
            Echipa de implementare a prezentat in cadrul conferintei rezultatele proiectului, fiind realizate materiale de promovare (album, pliante, broşuri, vederi, hartă de buzunar, CD, DVD, spot TV de promovare), un site – www.calatorprinbihor.ro, trei campanii de promovare a resurselor turistice specifice judeţului Bihor,  în 11 oraşe din ţară, şi participarea la Târgul de Turism al României, ediţia noiembrie 2012. 
Dr. Aurelia Dumiter, managerul executiv al proiectului, a precizat faptul ca toti cei interesati de modul in care s-a derulat acest proiect, de rezultatele si urmarile sale pot adresa intrebari echipei sau isi pot spune parerea despre proiect si pot face propuneri de noi proiecte de promovare turistica a  judetului prin accesarea site-ului www.calatorprinbihor.ro, la sectiunile Carte de oaspeti” si “Contact” sau pot trimite e-mail la info@calatorprinbihor.ro.
            “Calator prin Bihor”
si-a propus promovarea produselor turistice specifice şi atragerea de turişti in judeţul Bihor. Prin proiect au fost promovate 22 de produsele turistice, specifice judetului Bihor, grupate pe 4 axe prioritare:
peşteri amenajate: Peştera Meziad, Peştera Vadu CrişuluiPeşteraUnguru Mare, Peştera Cetăţile RădeseiPeştera Gălăşeni;
- peisaj carstic:  Valea Iadului, Valea Sighiştelului, Valea Videi, ValeaRoşia, Valea Finişului, Platoul carstic Vaşcău-Călugări;
- biserici de lemn si zid:  bisericile de lemn de la SebişBrădet, Josani,Peştis, Beznea si bisericile de zid de la Abram, Voivozi, Homorog;
-        arta populara: ceramica alba, vioara cu goarnă, lada de zestre.
            Prin acest proiect s-a urmărit creşterea numărului de turşiti care vizitează judeţul, precum şi promovarea potenţialului turistic local la nivel naţional.

Primele rezultate de la recensământul bicicliștilor

   Dacă nu știm exact ce populație are România, în scurt timp vom ști câți bicicliști suntem. Cei de la Portocala Mecanica.ro au inițiat acest recensământ online al bicicliștilor.

   O scurtă descriere a biciclistului furnizată dintr-o primă analiză a datelor intermediare arată că aceasta este bărbat și are vârsta cuprinsă între 25 și 30 de ani.

   Bicicleta este folosită cel mai mult ca mijloc de transport în capitală, urmează apoi orașele Cluj, Timișoara, Brașov și Oradea. 


  Dacă nu ați complectat încă chestionarul o puteți face acuma AICI!!!

   La început anului trecut Asociația EcoPlanning a demart un proiect intitulat ”Oradea orașul pe 2 roți” proiect în care prima etapă a vizat conștientizarea tinerilor și a persoanelor active asupra beneficiilor și importanței utilizării bicicletei pentru deplasare.

Guvernul a avizat Timbrul de mediu

Din 15 martie intră în vigoare Timbrul de mediu, care va înlocui actuala taxă auto. Guvernul a anunţat recent că a definitivat forma noii taxe auto, aplicată sub forma timbrului de mediu, cu o formulă de calcul diferită, care conduce la o creştere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro ( astfel noul ”Timbru de mediu” va favoriza mașinile second-hand)

Conform noii formule de calcul, suma de plată va scădea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi cu 90% pentru non-euro.

Cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totuşi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.

Într-un document elaborat de Ministerul Mediului şi transmis presei se arată că taxa va rămâne la aceleaşi cote pentru maşini Euro 5, în timp ce pentru Euro 6, maşini hibride şi electrice, nu va fi plătit nimic.

Taxa va fi însă calculată diferit pentru maşinile cu motoare pe benzină şi pentru cele cu motoare diesel, conform ultimelor declaraţii ale ministrului Mediului.

Timbrul de mediu este o contribuție financiară bazat pe principiul "poluatorul plătește". Principiul este simplu: mașinile cu cele mai mari emisii de CO2 și / sau cu cel mai mare consum de energie de combustibili fosili. Scopul este de a încuraja o reducere a consumului de energie pentru a limita emisiile de gaze cu efect de seră și dependența de combustibilii fosili.

Parlamentarii au aprobat modificările la Legea Urbanismului

   Plenul Camerei Deputaţilor a aprobat luni, 18 februarie, modificările la Legea Urbanismului propuse de Comisia de Administraţie Publică şi Amenajarea Teritoriului. Această decizie va readuce în atenţia afaceriştilor imobiliari mai multe terenrui din Capitală pe care se află imbolile importante din punct de vedere istoric.

  Legea care a fost valabilă până luni, 18 februarie, intrată în vigoare în anul 2011 interzicea acordarea de derogări de înălţime şi construirea imobilelor noi în zonele protejate.  Între timp, Guvernul României a revenit asupra acestei legi şi s-a pronunţat la dezbaterile din Parlament, pentru modificarea substanţială a prevederilor pe care el insuşi le iniţiase.

În urma votului din Camera Deputatilor:

- Planurile Urbanistice Zonale (PUZ) care au fost întocmite pe legislaţia anterioară OUG 7/2011 si care aveau 1 februarie 2012 data limita de aprobare pot fi din nou propuse votului consiliilor locale.

- Este posibilă din nou modificarea prin Planuri Urbanistice Zonale (PUZ) cu 20% a densităţii construite prevăzute de legea oraşelor – Planul Urbanistic General.

- Procentul de 20% poate fi depăşit dacă în zona care se reglementează conţine supermarketuri.

- În zonele de protecţie ale monumentelor istorice de valoare naţională competenţa de avizare se mută de la Ministerul Culturii la Direcţiile Judeţene pentru Cultură, care s-au dovedit a fi sub influenţa autorităţilor locale.

    Astfel, potrivit lui Nicuşor Dan, Ordinul Arhitecţilor din România a trimis amendamente la această lege, dar care nu au fost luate în considerare de Comisia de Administraţie Publică şi Amenajarea Teritoriului a Camerei Deputaţilor. „Asa cum afirma Ordinul Arhitectilor, rolul Planului Urbanistic Zonal trebuie sa fie de a reglementa în mod uniform zone mari din teritoriul orașului. Prin modificarea legislativă se readuce posibilitatea de reglementare prin Planuri Urbanistice Zonale pe parcela, în urma interesului privat, „anomalie care a generat haosul urbanistic”.

   ONG-urile interesate de dezvoltarea urbană a localitaților din Romania vor solicita Președintelui României să nu promulge legea și să o retrimită spre dezbatere din nou în Parlamentul României.

Sursa: adevarul.ro

Codul Silvic a fost amânat!

Azi (n.r. 19/01/2013) proiectul de lege a noului Cod Silvic a fost pe ordinea de zi a Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară şi servicii specifice din Camera Deputaților care este forul decizional în acest caz.
Însă proiectul de lege privind noul Cod Silvic nu a fost discutat în Camera Deputaților fiind mutat de pe lista de discuții de pe poziția 37 pe poziția 43 iar astfel noul Cod Silvic a fost amânat.

Oare de ce s-a produs această amânare? Poate că din cauza presiunile făcute de ONG-urile de mediu dar și de către mass-media sau se dorește ca acest subiect să intre în umbră și astfel să se poată promulga această lege așa pe tăcute...?