Conform propunerii înaintate de CE, niciun autoturism care va fi vândut începând cu anul 2020 nu va putea emite, în medie, mai mult de 95g CO2/km (faţă de 135,7g CO2/km în 2011 şi 130g CO2/km, limită obligatorie, în 2015). În caz de neconformare, se va aplica o penalizare pentru fiecare gram de CO2 emis în plus, ce va fi calculată pentru toate autoturismele vândute.
Astfel producătorii riscă următoarele penalități: până în 2015, 5 EUR pentru primul gram, 15 EUR pentru al doilea, 25 EUR pentru al treilea şi 95 EUR pentru al patrulea şi pentru fiecare din următoarele. Din 2019, penalizarea va fi de 95 EUR pentru fiecare gram de CO2 emis în plus.
Economii de 500 Euro/an
Dacă propunerea CE va fi adoptată, o mașină care ar emite în medie
95g CO2/km (obiectivul UE pentru 2020), ar aduce proprietarului o
economie medie de 500 EUR/an (calculată la un preț mediu al benzinei de
1,4 EUR/l și la o distanță medie parcursă de 10.000 km), comparativ cu
vehiculele actuale. Aceasta, deoarece emisiile de dioxid de carbon (CO2)
sunt direct legate de eficienţa utilizării carburantului.În acest fel, eventualul preț mai mare al autovehiculului (determinat de implementarea unor noi tehnologii) va fi recuperat într-un an, iar costurile deținerii acestuia (economie de carburant, asigurare, valoare reziduală mai mare) vor fi mai mici, chiar și pentru cele second-hand.
Potrivit organizației Transport&Environment (T&E), propunerea ar fi trebuit să fie mai ambiţioasă: o ţintă de 80g CO2/km, pînă în 2020, este fezabilă şi la îndemâna producătorilor de autovehicule şi ar fi adus deţinătorului o economie medie de 650 EUR/an.
Sursa: totb.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu