Toate indiciile şi tendinţele promit un transport al viitorului, fară doar şi poate, verde. Totuşi, acest lucru nu înseamnă, neapărat, că vom conduce, cu toţii, plictisitoare şi banale autoturisme hibride. De la maşini electrice cu bizare caroserii din solzi fotovoltaici, care îşi schimbă poziţia spre a capta energia solară, până la biciclete care adună energia descărcată prin mişcarea lor pentru a o direcţiona către alimentarea transportului public, transportul de mâine vizează sistarea definitivă a întrebuinţării combustibililor fosili, exploatarea masivă a computerelor în asigurarea controlului vehiculelor şi inventarea unor designuri creative şi cât mai compacte.
Cale ferată monoşină alimentată de puterea muşchilor umani
Cu siguranţă mulţi dintre pietonii aflaţi la oraş îşi doresc o modalitate de a evita haosul din trafic şi aglomeraţia, încât să poată parcurge şi traversa în siguranţă oraşele, fără a îşi face griji şi a risca să fie loviţi de maşini. Această dorinţă ar putea deveni realitate într-o bună zi, dacă proiecte conceptuale precum Schweeb, o cale ferată monoşină acţionată de muşchi umani, va prinde contur la nivel mondial. În prezent doar un fel de montagne-rousse al unui parc de amuzament din Noua Zeelandă, această monoşină cu cabine puse în mişcare prin pedalare constă într-un lung şir de capsule individuale atârnânde, ce pot atinge viteze de până la 50 de kilometri pe oră, fără ca utilizatorul uman să depună prea mult efort punându-le în mişcare.
Cititi intreg articol descopera.ro
Vehiculul conceptual autonom
Pentru cei încântaţi de ideea posedării unui vehicul personal, dar care nu găsesc plăcerea condusului, Atnmbl - prescurtarea de la "Autonomobil" - ar putea fi forma ideală de transport fără griji. Cu spaţiu cât să găzduiască şapte pasageri în habitaclu şi cu pereţi laterali transparenţi, dar fără volan, schimbător, pedale sau alte resorturi de control, acest vehicul care ştie să se parcheze singur şi să se autopiloteze încurajează conversaţia şi interacţiunea între ocupanţii săi şi concentrarea, mai degrabă, asupra peisajelor şi a împrejurimii, decât asupra navigării. Proiectanţii săi estimează că Atnmbl ar putea deveni realitate înainte de 2040.Bicicletele de închiriat care generează energie pentru autobuzele hibride
Cicliştii produc o mare cantitate de energie cinetică în timp ce pedalează, iar această energie ar putea, foarte bine, să fie recoltată şi folosită. Un concept, care vizează bicicletele de închiriat, s-ar concentra fix asupra acestui lucru. Inginerul Chiyu Chen a creat sistemul de biciclete "Hybrid", care le permite cicliştilor să câştige credite atunci când merg cu bicicletele, pe care le pot consuma apoi, în folosirea altor mijloace de transport la care apelează. Este un început timid, care încurajează însă viitoare îndrăzneţe mijloace de canalizare a energiei produse de biciclete în sistemele electrice ale transportului public urban. Cititi intreg articol descopera.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu