Tot dandu-ma pe net, am aflat ieri ca Portugalia este statul european cu cele mai mici emisii de dioxid de carbon provenite de la masinile noi importate in 2010. Informatia preluata de automarket.ro dintr-un studiu realizat de JATO Dynamics e sustinuta si de niste cifre care certifica noul ”pole position” ecologic: 127.4 gr. CO2/km.
Potrivit aceleiasi surse, pe celelalte doua locuri din totalul de 21 de pozitii se afla Franta cu 130.8 gr CO2/km si Danemarca, cu 131.7 gr CO2/km. In schimb, codasele clasamentului sunt Germania, Suedia si Elvetia, ultima clasata fiind cotata cu 161 gr CO2/km.
Peste tot in Europa, cele mai mari emisii de dioxid de carbon provin din transportul auto. Comparativ, in Indexul Verde al Oraselor din Europa realizat de Economist Intelligence Unit, Lisabona s-a clasat pe locul 22 la capitolul emisii de dioxid de carbon, cu un total de 7,5 tone CO2 anual, pe cap de locuitor. Aceasta cifra a fost motivata de transportul public inadecvat, precum si lipsa unor obiective concrete privind reducerea acestor emisii.
A se lua in calcul faptul ca in Lisabona traiesc cam 20% din populatia urbana portugheza. De asemenea, aceasta capitala concentreaza o treime din activitatea economica a Portugaliei.
Tot in Indexul Verde al Oraselor din Europa, Bucurestiul se afla clasat pe pozitia 24 din totalul de 30 de capitale incluse in raport, cu doua locuri mai jos de capitala Portugaliei. In cazul nostru, emisiile de dioxid de carbon au fost constatate de specialisti la nivelul de 5,2 tone pe cap de locuitor, anual.
Principalele surse de emisii specificate in studiu constau in ineficienta energetica, precum, cresterea rapida a numarului de masini inmatriculate, precum si lipsa unor masuri de eficientizare a traficului urban.
Revenind la problema noastra, e greu de crezut ca in Portugalia importurile auto au dus la aceste cifre care lasa tari mai dezvoltate in urma clasamentului realizat de JATO Dynamics. Diferenta consta in traficul mai bine organizat si, pana la urma, in gradul de civilizatie si responsabilitate promovate de soferii portughezi. La acest capitol inca mai avem de invatat!
Sursa: hitechpedia.ro
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu